wtorek, 1 stycznia 2013

Hobbit- Niezwykła podróż- Czy niezwykły film? :)

Hej Wam!
Co tam u Was?
A no u mnie bardzo dobrze :D
Z racji tego że już dawno nie pisałam recenzji filmów na których byłam w kinie,
czas znowu wypowiedzieć się na tenże temat.
Osoby które mnie znają wiedzą, że jestem totalną fanką filmów.
Głównie kręcą mnie filmy fantasy, horrory, i dramaty.
Z innych gatunków film też może być dobry, ale fabuła faktycznie musi być interesująca
(np. jestem ogromną fanką Matrixa, który jednak jest raczej SCI-Fi, a tego
gatunku PONOĆ nie lubię :D)
Ale do tematu- w ostatnią sobotę wybrałam się do kina na film
,,Hobbit, niezwykła podróż".
Dodam że bardzo podobał mi się Władca Pierścieni, więc miałam nadzieje
że i Hobbit będzie dobry. Jednak gdy dowiedziałam się że mają być 3 części, pomyślałam
-,,Czy oni są niepoważni? Tak krótką książkę, przedstawić w trzech częściach, każda z nich 3 godzinna?"- ale poszłam. I nie żałuje. :) Acha, dodam że czytałam książkę, stosunkowo niedawno :)
 
(Zdjęcie nie mojego autorstwa)
Plusy:
-  W filmie znalazły się praktycznie wszystkie sytuacje z książki, plus
reżyser dodał trochę wydarzeń ,,nie książkowych". 
-Wszystko było zrobione porządnie, mnóstwo wypowiedzi postaci było wprost wyjętych
z książki.
-Wymysł reżysera (dodatkowe sceny) były dobrze zaplanowane, i wszystko łączyło się w idealną całość.
-Postacie (między innymi krasnoludy, elfy, czy sam hobbit) byli wykonani świetnie. Każdy z nich miał swój własny, wyjątkowy charakter, zupełnie jak w książce.
-Dodam że zostałam zaskoczona na plus, gdyż zawsze wyobrażałam sobie krasnoludów jako
grube, niskie, stare postacie. Reżyser przedstawił nam co prawda taki obraz, ale nie tylko!
Dwójka najmłodszych krasnoludów, przedstawiona była jaka dwóch młodych, energicznych,
no i oczywiście przystojnych mężczyzn :) Było to bardzo miłe zaskoczenie, gdyż wyobrażałam sobie ich dwóch nieco inaczej.
-Dobrze przedstawione miejsce akcji. Miasto Elfów (Riveendel, o ile dobrze pamiętam) zostało pokazane znacznie lepiej niż w samym Władcy Pierścieni. Majestatyczne krajobrazy bardzo umilały seans :)
-Miłym zaskoczeniem był również fakt, na który w sumie się przygotowywałam. Prócz samej głównej postaci i Gandalfa, pojawił się także dobrze nam znany król Elfów, który jak zwykle
został przedstawiony idealnie :D
 -Mimo 3 godzin filmu, seans był świetnie przygotowany, wciąż jakaś akcja, wciąż coś się działo :D
-Końcówka definitywnie mówi nam o tym, że to jeszcze nie koniec przygód hobbita... :)
Minusy:
-Kiepsko przedstawili co niektóre stworki. Między innymi orki czy naszego kochanego skarbeńka- Gluma czy tam Goluma. (xD). 
Jeśli chodzi o orki, może się czepiam, ale we WP zostały przedstawione lepiej!
Były bardziej przerażające, i wprowadzały więcej zła i strachu do filmu.
Orki w hobbicie były powiedzmy... mało przekonujące :). Zwłaszcza jeden taki
białas (ten kto oglądał, wie o co chodzi :))

Ogólnie:
Film wypadł moim zdaniem świetnie. Oczywiście musiałam się czegoś uczepić, no ale niestety bardzo bolało mnie w oczy przedstawienie orków i tak jak powiedziałam Goluma. Prócz tego jednak wszystko było w porządku, film swoją magią czarował tak jak WP, wgl. cały zamysł tego filmu był mocno osadzony w fabule WP, co jest definitywnym plusem. Bałam się że reżyserzy przedstawią hobbita w zupełnie inny, bardziej nowoczesny sposób. Ale o dziwo odwalili kawał dobrej roboty :D

  Ocena:
Mimo jednej, drobnej wady, bez problemu mogę dać taką a nie inną ocenę:
6/6 
:)
SERDECZNIE POLECAM :D.

18 komentarzy:

  1. miałam na niego iść ale nie lubię tego typu filmów więc nic na siłe :)



    Zapraszam do mnie :)


    OdpowiedzUsuń
  2. może pójdę chociaż gatunek nie bardzo mój...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie oglądałam, ale jeszcze wszystko przede mną :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś mnie nie ciągnie ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hehe, to nie kwestia kondycji , tylko dobrego wybicia :D

    http://canswag.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przyjemnością obejrzę i napiszę swoje odczucia po obejrzeniu filmu :)
    Przy okazji życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba obejrzę, właśnie nie mogłam się zdecydować czy iść :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja czytałam książkę i mi się nie podobała i raczej nie pójdę na film chyba, że komuś do towarzystwa. :)
    http://i-am-diamonds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze mówiąc nie czytałam ani książki ani filmu. Może się skuszę . : )
    Szczęśliwego Nowego Roku ^ ^

    zapraszam
    http://rocketintospace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam te scenerie! Film bardzo mi się podobał i na pewno obejrzę go jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Skłaniam się do pójścia na ten film, już kilka osób mi go polecało :D

    OdpowiedzUsuń
  12. No tak :) Wydaję mi się że tak :)

    http://canswag.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. oglądałam, ale jak dla mnie za długi ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. ja się nie mogę przekonać, na Władcy Pierścieni zasypiam zawsze w tym samym momencie, robiłam już kilka podejść :) O filmie wiem tylko tyle, że jakiś chłopak idzie przez kilka części z pierścieniem, który na koniec wyrzuca. Dlatego Hobbit mnie nie zachęca, ale może kiedyś spróbuję go obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja sie wlasnie wybieram na ten film ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja dziś będę go oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Widziałam ten film, pomimo tego, że jakoś nigdy nie ciągnęło mnie do trylogii Władcy Pierścieni, po tym filmie, zmieniłam zdanie, I nadrobiłam braki.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie przeczytałaś/łeś powyższej notki:
- Nie dodawaj komentarza
- Tym bardziej nie dodawaj komentarza w formie reklamy